50% şanse până în 2024 ca podul de peste pârâul Teleormănel să fie reabilitat!

Loading

 În cursul zilei 8 iunie 2021, o delegaţie formată din 3 persoane (Traian PAPARETE şi Dragoş GHIŢĂ de la Asociaţia civică #activAG Piteşti împreună cu consilierul local Cristian Marius NICULA de la USRPLUS Poiana Lacului) s-a deplasat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii de la Bucureşti, la cabinetul ministrului în funcţie, domnul Cătălin DRULĂ, pentru a discuta despre podul de la intrarea în comuna Poiana Lacului.

 După două încercări de a sta de vorbă cu minstrul în funcţiei, ambele eşuate din cauza programului foarte încărcat dar nu excludem nici „buna” credinţă a acestuia, delegaţia a reuşit totuşi să depuna la registratura ministerului un document-sesizare (ataşat la acest articol) dar şi promisiunea că în viitorul apropiat vom avea totuşi o întâlnire cu ministrul de la USRPLUS, fie prin intermediul unei videoconferinţe, fie printr-o nouă deplasare la cabinetul dumnealui.

 DN67B (188,2 KM), Scoarţa – Piteşti este o arteră principală (un drum naţional) care tranzitează judeţele Gorj şi Argeş, şi care a fost propus pentru reabilitare încă din anul 2009 ( Proiect reabilitare DN67B Scoarţa-Piteşti ), dar până în prezent nu au fost făcute nici un fel de lucrări asupra lui.

 În data de 28 mai 2014 la intrarea dinspre Piteşti în localitatea Poiana Lacului (judeţul Argeş), kilometrul 175+900, structura de rezistenţă a podului peste pârâul Teleormănel a cedat, acesta devenind impracticabil. Din acel moment şi până în ziua de azi, nu s-au început lucrări de construire a unei noi traversări a Teleormănelului (pod în adevăratul sens al cuvântului), ci doar un podeţ de o singură bandă (aşa cum se vede şi în fotografiile ataşate), pentru a se putea circula pe acest sector de drum şi a se evita rutele ocolitoare dar şi lungi, puse la dispoziţie de către poliţia rutieră la acea vreme.

 Din 2014 şi până în prezent, la conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au fost nu mai puţin de 12 miniştri (Lucian Nicolae Bode, Alexandru Răzvan Cuc, Rovana Plumb – interimar, Lucian Șova, Felix Stroe, Alexandru Răzvan Cuc, Petru Sorin Bușe, Dan Marian Costescu, Iulian Matache, Ioan Rus, Dan Șova, Ramona Mănescu), iar dacă ar fi să ne uităm din 2009 o să vedem că au fost 18 miniştri, persoane de la diferite formaţiuni politice şi un technocrat, dar niciunul nu a finanţat construirea unui nou pod la coordonatele 44°47’45.5″N şi 24°45’18.8″E.